Pratite Banke:online i na Twitteru

Istraživanja portala Banke:online /

Rezultati ankete: Koliko građanima znači Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga

 
// 27.06.2011. 09:56:11

Istražili smo šta građanima znači novi Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga i kolike promene i unapređenje zaštite korisnici usluga očekuju.

Polovina od ukupnog broja ispitanika smatra da će nakon uvođenja ovog zakona biti bolje zaštićeni,  dok ostatak ispitanika smatra da će ovim zakonom banke biti u još boljem položaju ili da neće biti nekih većih promena u njihovu korist.

Kao najbitniji segment ovog zakona građani izdvajaju način regulisanja promene kamatnih stopa i uslova za prevremenu otplatu kredita.

Veoma su podeljena mišljenja što se tiče komunikacije banke sa svojim klijentima u većini slučajeva se od strane korisnika naglašava neblagovremeno obaveštavanje o promenama uslova u vezi proizvoda koje koriste.

Pored toga su svima poznata sitna slova ugovora koje klijent sklapa sa bankom a koja
banci daju prostora za jednostranu promenu uslova na osnovu neodređenih odredbi ugovora.

Zbog ovakvih slučajeva savetuje se pre svega da se svako zaduživanje ozbiljno shvati, razmotri i preduzme samo u slučaju krajnje nužde. Pre donošenja konačne odluke u svakom slučaju se savetuje konsultovanje sa pravnikom i detaljno razmatranje predloga ugovora o kreditu sa nezavisnim stručnim licem.

Poučeni negativnim iskustvima prethodnika više od polovine građana smatra neophodnim konsultovanje sa stručnim licem van banke. Ako u prethodnim slučajevima to nisu učinili, svesni su da je ubuduće to neophodno uraditi.

Banke sve više uvode proizvode i usluge prilagođene posebno svakom pojedinom kupcu, kako bi se stvorila iluzija da korisnik sam kreira uslove za proizvode i usluge koje koristi.

Takođe su sad u mogućnosti da biraju sami model usluge, kako ne bi krivicu za eventualno loš ishod i uslove mogli da prebace na drugu stranu, odnosno
banku.

Pored konsultacija sa pravnikom, savetuje se i detaljno istraživanje celokupne ponude uslova na tržištu, ali i saradnja i komunikacija sa
udruženjem korisnika finansijskih usluga, preventivno - radi edukacije i boljeg upoznavanja finansijskog tržišta, kao i prava potrošača.

Kako bi bili sigurni u svoj plan otplate korisnici
kredita najčešće biraju kredite sa fiksnim kamatnim stopama (67%). Pored navedenih su sve popularniji i krediti sa zaštitnim kamatnim stopama koji ograničavaju do kog nivoa se može podići kamatna stopa u određenom periodu (17%).

Zbog nestabilnosti tržišta i česte promene uslova građani se retko odlučuju za kredite sa promenljivim  kamatnim stopama.

Autor: Sonja Đolai

Udruženje građana "Moj Dinar"

 

0 0
Ako želite možete ostaviti komentar na ovaj članak.

Anketa

Nema komentara

Ako želite možete ostaviti komentar




Kalkulator kredita

Kursna lista


Vesti

Povezani članci

Novosti iz banaka

Najčitanije vesti

Najtraženiji bankarski proizvodi

01. Devizna postepena štednja
02. Gotovinski Hipotekarni Krediti
03. Devizna štednja- Hypoland klub
04. Intesa Osnovni tekući račun
05. Potrošački krediti sa deviznom klauzulom za ostale građane

Poslednji komentari

Jasmina Radić: SGB je definitivno najgora... /detaljnije/

Nikola S: Kao da u Zakonu o Narodnoj... /detaljnije/

Ivica Maričić: Korisnik sam kredita... /detaljnije/

Ma da: Verovatno najgora banka na... /detaljnije/

Željko: godinama sam stedisa EFG... /detaljnije/

Banke:online/

Sve informacije o bankama i njihovoj ponudi, predstavljenje na ovom sajtu, su informativnog karaktera i neobavezujuće u bilo kom pogledu. Dobijene su iz medija, kao i javno dostupnih informativnih sredstava pojedinih banaka (web prezentacije, štampani i ostali propagandni materijal). S obzirom da, od momenta preuzimanja do momenta objavljivanja, može doći do zastarevanja, Vlasnik portala Banke ONLINE ne odgovara za tačnost objavljenih informacija.