Pratite Banke:online i na Twitteru

Saveti i edukacija Narodne Banke Srbije /

Finansijski proizvodi

 
// 2009-10-19 03:12:38

Usled razvoja finansijskog tržišta dolazi i do razvoja raznovrsnijih i sve kompleksnijih finansijskih proizvoda sa kojima se potrošači susreću. Iako poseduju nedovoljno znanje o različitim vidovima bankarskih proizvoda, potrošači u ovim slučajevima preuzimaju na sebe rizik kom se izlažu kao i odgovornost za svoja ulaganja, i odluke koje u navedenim slučajevima donose mogu u velikoj meri imati uticaj na njihov sadašnji i budući život.

U ovim slučajevima potrošači bi posebno trebali obratiti pažnju na period u kom nisu radno aktivni, budući da sve više sami moraju brinuti o svojim penzijama. Zbog toga je važno da znaju kako će obezbediti sebi sredstva za starost.

Prema istraživanju koje je sprovedeno za OECD-ovu studiju o finansijskoj pismenosti došlo se do zaključka da je kod velikog broja čak i razvijenih zemalja zastupljen nizak nivo znanja o finansijskim proizvodima. Tako, npr. 71% ispitanika u Japanu ne poseduje znanje o investiranju u obveznice. Primera radi, 67% ispitanika u Australiji se deklarisalo da razume koncept kamatne stope, ali je samo 28% znalo tačan odgovor za rešavanje problema koristeći taj koncept. Povećan broj korisnika kreditnih kartica u zemljama OECD-a doveo je do povećanja broja ličnog bankrotstva – jedna od 10 porodica u SAD je doživela lično bankrotstvo, a u Austriji se ovaj broj povećao za 11%.

Navedeni podaci nas dovode do zaključka da je svakoj zemlji potreban razvijen, siguran i stabilan finansijski sektor koji može zadovoljiti potrebe korisnika finansijskih usluga, kako profesionalnih investitora tako i svakog klijenta pojedinačno. Pojedinci pre svega moraju voditi računa o svom kućnom budžetu donošenjem odluka i preuzimanja rizika na sebe prilikom zaduživanja. Unapređenjem razumevanja finansijskih usluga i dostupnošću informacija razvija se svest o rizicima i stiču veštine upravljanja tim rizicima među korisnicima finansijskih usluga. Jer, da bi bili u mogućnosti da donesu odgovarajuće odluke o investiranju svog novca, neophodno je da korisnici raspolažu potpunim i pre svega razumljivim informacijama, na osnovu kojih su u mogućnosti uporediti proizvode i usluge sa kojima se susreću na tržištu. Dodatnim znanjima i aktivnim učešćem na finansijskom tržištu, finansijski pismeni potrošači doprinose jačanju poverenja u finansijski sektor. Tokom potrage za proizvodima koji odgovaraju njihovim potrebama, potrošači podstiču finansijske institucije na razvoj novih proizvoda, a pre svega podstiču konkurenciju i inovacije, kao i podizanje kvaliteta finansijskog tržišta na viši nivo.

Izvor: Narodna banka Srbije

0 0
Ako želite možete ostaviti komentar na ovaj članak.

Anketa

Nema komentara

Ako želite možete ostaviti komentar




Vesti

Povezani članci

Novosti iz banaka

Najčitanije vesti

Najtraženiji bankarski proizvodi

01. Devizna postepena štednja
02. Gotovinski Hipotekarni Krediti
03. Devizna štednja- Hypoland klub
04. Intesa Osnovni tekući račun
05. Potrošački krediti sa deviznom klauzulom za ostale građane

Poslednji komentari

Jasmina Radić: SGB je definitivno najgora banka i najgore poslovanje SGB banke... Ne ljubaznost im je na prvom mestu,osoblje im jako drsko prema klijentu... Sto dalje od ove banke. /Detaljnije/

Nikola S: Kao da u Zakonu o Narodnoj banci ne postoje i drugi članovi sem čl. 3 (stabilnost cena) na koji se stalno pozivaju iz Narodne banke. Postoje i članovi 4, 14, 43-45 koji govore o stabilnosti kursa dinara. Postavlja se pitanje stabilnosti u odnosu na šta. Tu dolaze do izražaja prirodni zakoni, jer je u svesti većine evropljana EURO mera stabilnosti. To je naravno objašnjivo veličinom ekonomije, odnosno vrednosti koju pokriva ta valuta. Zbog toga kurs dinara nije nikakva nauka niti ima potrebe za fingiranjem tržišnog određivanja kursa dinara u odnosu na euro. Narodna banka ima dovoljne devizne rezerve (tri puta veće od količine dinara u opticaju) da slobodno može da kaže da će /u narednih 10 godina/ otkupljivati euro za 119,50 dinara, a prodavati ga za 120,50. Učesnici na finansijskom tržištu ne moraju trgovati preko Narodne banke, to mogu da rade i između sebe po bilo kom kursu koji im se isplati. /Detaljnije/

Ivica Maričić: Korisnik sam kredita Findomestik banke u Novom Sadu i vrlo sam se iznenadio kada sam u suboru hteo da rešim problem sa kreditom, naletim na zatvorena vrata. Godinama sam član banke Inteza i nikada sa njima nisam imao takvih problema (moram da čekam ponedeljak).Shvatam da je po sredi mera štednje ali isto tako znam da su banke tu radi nas a ne mi radi njih.Takođe, kada treba naplatiti neku sitnu kamatu vrlo su revnosni . . . /Detaljnije/

Ma da: Verovatno najgora banka na svetu... Sada sam srecno razveden od nje. Osoblje katastrofa, usluge katastrofa, prevare i laz na visokom nivou, otimacina i kada spavas. Ja sam sa njima vodio rat, jer su prekrsili ugovor o koriscenju kreditne kartice, ukljucio u pricu Narodnu banku Srbije koja je na kraju bezuslovno stala u odbranu SGB (onaj famozni centar za zastitu korisnika finansijskih usluga - sve sami polupismeni trutovi koji su dobili drzavni posao) i pored svih dostavljenih neoborivih dokaza. Kazu u centru, SGB je u pravu, a vi ako zelite mozete nam podneti zahtev za posredovanje.... o kakvom posredovanju trutovi govore kada su vec bezuslovno stali u odbranu banke? Ja se pitam ko upravlja finansijama u Srbiji, NBS ili privatne banke? /Detaljnije/

Željko: godinama sam stedisa EFG banke i veoma sam zadovoljan /Detaljnije/

Banke:online/

Sve informacije o bankama i njihovoj ponudi, predstavljenje na ovom sajtu, su informativnog karaktera i neobavezujuće u bilo kom pogledu. Dobijene su iz medija, kao i javno dostupnih informativnih sredstava pojedinih banaka (web prezentacije, štampani i ostali propagandni materijal). S obzirom da, od momenta preuzimanja do momenta objavljivanja, može doći do zastarevanja, Vlasnik portala Banke ONLINE ne odgovara za tačnost objavljenih informacija.