Pratite Banke:online i na Twitteru

Istraživanja portala Banke:online /

Istraživanje portala: Sigurnost i prednosti korišćenja online plaćanja

 
// 2011-03-23 12:04:40

Pred vama je drugi deo istraživanja portala na temu e-bankarstva u Srbiji, u kojem su nam sagovornici bili predstavnici banaka. U ovom se delu govori o svim prednostima online plaćanja za građane, kao i veoma bitnom faktoru: sigurnosti online transakcija. Bankari su saglasni da je oprez neophodan, ali da se u Srbiji zaista dosta toga učinilo po pitanju sigurnosti online kupovine, obzirom da smo, upravo zahvaljujući kašnjenju razvoja na ovom polju, bili u prilici da „preskočimo“ sva loša rešenja i dobijemo već proverene sisteme plaćanja. Pa ipak, kako je već navedeno u prethodnom delu, izostaje još uvek masovnije korišćenje online plaćanja. Zbog čega je tako, bankari odgovaraju za vas.

Pitanje sigurnosti je veoma često, ali bez razloga. Ovaj način plaćanja je neuporedivo sigurniji od nošenja novčanika. Često se u medijima spominje neko „hakerisanje“ koje nema veze sa elektronskim bankarstvom, što jednom krugu javnosti ume da stvori nepoverenje prema kompjuterima uopšte. Potpuno ste sigurni ako nikom ne odajete svoje podatke. Za sve elektronske transakcije ostaje zapis, npr. sa koje adrese se pristupilo i na čiji račun su otišla sredstva. - (ERSTE bank)

Elektronsko poslovanje u Srbiji posebno u korporativnom segmentu izuzetnu pažnju posvećuje upravo sigurnosti i gotovo sva aplikativna rešenja u Srbiji u ovom segmentu su bazirana na PKI tehnologiji (pametna kartica i čitač pametne kartice) koja trenutno predstavlja najviši komercijalni oblik zaštite. - (Komercijalna banka)

Činjenicu da kasni sa uvođenjem elektronskih servisa, Srbija je iskoristila da primeni iskustva razvijenijih zemalja i od početka uspostavi visok nivo zaštite, kako krajnjih korisnika tako i samih banaka i ostalih finansijskih institucija. Smart kartice kao medijum za čuvanje korisničkih (digitalnih) sertifikata postale su standard u korišćenju od strane privrede dok se kod fizičkih lica koriste jeftinije, ali opet dovoljno sigurne metode za autentikaciju korisnika i autorizaciju plaćanja. - (Eurobank EFG)

Načini za sprečavanje zloupotreba se neprekidno usavršavaju, uz primenu inovativnih rešenja koja su se dobro pokazala u praksi u drugim zemljama. Elektronsko bankarstvo je veoma zaštićeno raznim metodama kao što su smart kartice, dupli PIN-ovi, spiskovi predefinisanih računa za plaćanje. Kod trgovine putem interneta, najsigurnije je za klijenta da koristi kartice namenjene za internet kupovinu, kartice koje imaju odvojene dinarske i devizne tekuće račune ili kartice koje su osigurane putem sistema MasterCard secure ili Verified by Visa. Kako ovo tržište bude raslo kod nas, tako će se naravno pojavljivati i dodatne metode zaštite, od phishing-a, krađe identiteta i drugih ugrožavajućih operacija. - (Societe Generale banka)

Prednosti e-bankinga i online trgovine su višestruke, kako za građane, odnosno kupce, tako i za banke, odnosno prodavce. Građanima se štedi vreme i olakšava proces plaćanja, banke imaju manje troškove, u smislu manjeg angažovanja radne snage na šalterima, a slično je i sa trgovinom.

On-line trgovina sasvim sigurno je budućnost. Za trgovca su manji troškovi za on-line prodavnicu, a kupcu je komfornija kupovina. Srbija takođe prati svetske trendove porasta kupovine na Internetu, samo sporije. Najrasprostranjenije je plaćanje karticama, daleko iznad zastarelog metoda – plaćanja pouzećem (COD – cash on delivery). Smatramo da je to tržište najperspektivnije za mBanking, tj. PlatiMo servis. - (ERSTE Bank)

Ako krenemo od korisnika usluge, e-nalog za plaćanje u banci se obično tarifira 25-50% niže u odnosu na papirni, a tu je i ušteda vremena za dolazak u poslovnicu, traženje parkinga, smanjeno vreme za bavljenje osnovnom delatnošću, kao i izostanak troškova prevoza do banke ako postoje. Za banku to znači manje vremena angažovanja zaposlenih za niskoprofitne transakcione poslove i posledično više vremena za savetodavne bankarske poslove, svakako sa ciljem postizanja više vremena posvećenog klijentu i na kraju uspešnog zaključenja posla. Na kraju, ako se govori o trendovima, korišćenje elektronskog bankarstva nije značajno drugačije od korišćenja samouslužnih kasa u marketima – na neki način, postiže se transfer, disperzija dela posla na klijente uz jasno izražen benefit istog i za samog klijenta. - (NLB Banka)

Prednosti elektronskog poslovanja su višestruke. Pogodnosti se odnose se na automatizaciju procesa, smanjenje troškova, jednostavan i jeftin izlaz na šire tržište uz efikasno komuniciranje sa kupcima. Milioni korisnika interneta u svetu postaju potencijalni kupci, i to bez plaćanja zakupa poslovnog prostora. Niži troškovi vode ka nižim prodajnim cenama i većom konkurentnošću u trci za kupcima, što je naročito pogodno za mala i srednja preduzeća. Osim dostupnosti jeftinijih proizvoda, za kupce je važno da imaju raznovrsniji izbor i mogućnost brzog pretraživanja i odabiranja ponuda, 24 časa tokom svih sedam dana u nedelji, a da kupovinu mogu bez izlaska, što predstavlja važnu uštedu vremena. Imajući u vidu da se na ovaj način drastično povećava tržište, otvara mogućnost nabavke proizvoda tamo gdje je on najjeftiniji i brzog i jeftinog ostvarenja narudžbe, smanjuje troškove poslovanja, štedi vreme, poslovne aktivnosti se obavljaju na fleksibilniji način i povećava se poslovna efikasnost. - (Societe Generale banka)

Ukoliko ste propustili ostale delove ovog istraživanja možete ih pogledati:
I deo istraživanja: Trenutno stanje u domenu e-bankinga u Srbiji  i III deo istraživanja: e-Trgovina u budućnosti - šta bi trebalo da učini država, a šta svi ostali.

 

Tim portala Banke:online

 Preuzmite dokument u .pdf formatu:

Istraživanje: Sigurnost i prednosti korišćenja online plaćanja

0 0
Ako želite možete ostaviti komentar na ovaj članak.

Anketa

Nema komentara

Ako želite možete ostaviti komentar




Kalkulator kredita

Kursna lista


Vesti

Povezani članci

Novosti iz banaka

Najčitanije vesti

Najtraženiji bankarski proizvodi

01. Devizna postepena štednja
02. Gotovinski Hipotekarni Krediti
03. Devizna štednja- Hypoland klub
04. Intesa Osnovni tekući račun
05. Potrošački krediti sa deviznom klauzulom za ostale građane

Poslednji komentari

Jasmina Radić: SGB je definitivno najgora banka i najgore poslovanje SGB banke... Ne ljubaznost im je na prvom mestu,osoblje im jako drsko prema klijentu... Sto dalje od ove banke. /Detaljnije/

Nikola S: Kao da u Zakonu o Narodnoj banci ne postoje i drugi članovi sem čl. 3 (stabilnost cena) na koji se stalno pozivaju iz Narodne banke. Postoje i članovi 4, 14, 43-45 koji govore o stabilnosti kursa dinara. Postavlja se pitanje stabilnosti u odnosu na šta. Tu dolaze do izražaja prirodni zakoni, jer je u svesti većine evropljana EURO mera stabilnosti. To je naravno objašnjivo veličinom ekonomije, odnosno vrednosti koju pokriva ta valuta. Zbog toga kurs dinara nije nikakva nauka niti ima potrebe za fingiranjem tržišnog određivanja kursa dinara u odnosu na euro. Narodna banka ima dovoljne devizne rezerve (tri puta veće od količine dinara u opticaju) da slobodno može da kaže da će /u narednih 10 godina/ otkupljivati euro za 119,50 dinara, a prodavati ga za 120,50. Učesnici na finansijskom tržištu ne moraju trgovati preko Narodne banke, to mogu da rade i između sebe po bilo kom kursu koji im se isplati. /Detaljnije/

Ivica Maričić: Korisnik sam kredita Findomestik banke u Novom Sadu i vrlo sam se iznenadio kada sam u suboru hteo da rešim problem sa kreditom, naletim na zatvorena vrata. Godinama sam član banke Inteza i nikada sa njima nisam imao takvih problema (moram da čekam ponedeljak).Shvatam da je po sredi mera štednje ali isto tako znam da su banke tu radi nas a ne mi radi njih.Takođe, kada treba naplatiti neku sitnu kamatu vrlo su revnosni . . . /Detaljnije/

Ma da: Verovatno najgora banka na svetu... Sada sam srecno razveden od nje. Osoblje katastrofa, usluge katastrofa, prevare i laz na visokom nivou, otimacina i kada spavas. Ja sam sa njima vodio rat, jer su prekrsili ugovor o koriscenju kreditne kartice, ukljucio u pricu Narodnu banku Srbije koja je na kraju bezuslovno stala u odbranu SGB (onaj famozni centar za zastitu korisnika finansijskih usluga - sve sami polupismeni trutovi koji su dobili drzavni posao) i pored svih dostavljenih neoborivih dokaza. Kazu u centru, SGB je u pravu, a vi ako zelite mozete nam podneti zahtev za posredovanje.... o kakvom posredovanju trutovi govore kada su vec bezuslovno stali u odbranu banke? Ja se pitam ko upravlja finansijama u Srbiji, NBS ili privatne banke? /Detaljnije/

Željko: godinama sam stedisa EFG banke i veoma sam zadovoljan /Detaljnije/

Banke:online/

Sve informacije o bankama i njihovoj ponudi, predstavljenje na ovom sajtu, su informativnog karaktera i neobavezujuće u bilo kom pogledu. Dobijene su iz medija, kao i javno dostupnih informativnih sredstava pojedinih banaka (web prezentacije, štampani i ostali propagandni materijal). S obzirom da, od momenta preuzimanja do momenta objavljivanja, može doći do zastarevanja, Vlasnik portala Banke ONLINE ne odgovara za tačnost objavljenih informacija.