Pratite Banke:online i na Twitteru

/

Rezultati ankete: Koliko uspešno građani upravljaju svojim kućnim budžetom

 
// 2011-08-11 16:19:37

Prema trenutnoj situaciji na tržištu na kome vlada velika nezaposlenost ali i veoma nizak životni standard pravo je umeće uspešno se izborti sa svojim mesečnim budžetom i pri tom se truditi da račun ne ode u minus.

Portal
banke.online.rs je sproveo anketu na temu uspešnosti upravljanja ličnim budžetom građana, a na osnovu samog stanja na tržištu mogu se pretpostaviti rezultati.

Među učesnicima ankete relativno je jednaka podela po visini mesečnih prihoda.

Evidentirano je takođe kao najčešći slučaj među ispitanicima da su jedan ili dva člana porodice zaposleni.

Kako bi nadomestili deo sredstava koji tokom meseca nedostaje, prema rezultatima naše ankete,  građani najčešće koriste pozajmicu po tekućem računu.

Dozvoljeni minus jeste jedan od najskupljih oblika zaduživanja kod banaka, pogotovo ako se nepažljivo koristi i ne vodi se računa o otplati duga. Građanima je ponuđen uz tekući račun i najjednostavniji im je za korišćenje.

Treba samo obratiti pažnju na razliku između stanja na računu i raspoloživih sredstava u koja je uračunat i iznos dozvoljene pozajmice – što jasno govori da su to sredstva koja pozajmljujemo od banke a ne novac koji imamo na svom računu.

Kao što je dobro poznat slučaj kojim se smanjuje rizik od bankrota, a to je da je bolje da ukućani rade u različitim firmama i oblastima (osim ako je u pitanju porodični biznis), tako je bolje i da koriste usluge različitih banaka kako ne bi zapali u isti problem, i naravno mogli pomoći drugim ukućanima u slučaju nastupanja problema (opet, osim u situaciji kada je neko potpuno zadovoljan svim uslugama i cenama svoje banke).

Rezultati ankete
banke.online.rs nam govore da čak 70% članova domaćinstava koristi usluge različitih banaka (upoređujući situaciju unutar svakog domaćinstva).

Kada su u pitanju pojedinci najčešća situacija je da koriste usluge jedne ili dve banke.

Prethodno navedeno ide u prilog konstataciji da je najbitniji prvi kontakt sa bankom i da postoji veća verovatnoća da se nakon otvaranja računa u jednoj banci, baš u toj banci prvo zatraže i druge usluge poput platnih kartica i kredita.

Isto tako je izražena situacija da se retko menja banka da li zbog zadovoljstva celokupnom uslugom ili ulaska u vrtoglavi dug iz koga je teško izaći, da bi se započeo novi.

Razlozi zbog kojih građani menjaju banku su najčešće povoljnost usluga ali i odnos prema klijentima.

Većina građana se bori sa manjkom novca koji im je svakog meseca potreban i suočava se često sa nerešivim problemima što potvrđuju i rezultati naše ankete:

Činjenica je da većina građana ne uspeva da na pravi način rasporedi svoja mesečna primanja i obaveze koje ima.

Upravo iz tog razloga stvoren je
e-novčanik, program koji u vidu tabele pomaže usklađivanju primanja sa tekućim troškovima i pruža savet kako da upravljate sa viškom mesečnog budžeta ii pak, daje prepruku trenutno najpristupačnijih izvora sredstava (pozajmice) kod poslovnih banaka.

Autor: Sonja Đolai
Udruženje građana “Moj dinar”

 

0 0
Ako želite možete ostaviti komentar na ovaj članak.

Anketa

Nema komentara

Ako želite možete ostaviti komentar




Vesti

Povezani članci

Novosti iz banaka

Najčitanije vesti

Najtraženiji bankarski proizvodi

01. Devizna postepena štednja
02. Gotovinski Hipotekarni Krediti
03. Devizna štednja- Hypoland klub
04. Intesa Osnovni tekući račun
05. Potrošački krediti sa deviznom klauzulom za ostale građane

Poslednji komentari

Jasmina Radić: SGB je definitivno najgora banka i najgore poslovanje SGB banke... Ne ljubaznost im je na prvom mestu,osoblje im jako drsko prema klijentu... Sto dalje od ove banke. /Detaljnije/

Nikola S: Kao da u Zakonu o Narodnoj banci ne postoje i drugi članovi sem čl. 3 (stabilnost cena) na koji se stalno pozivaju iz Narodne banke. Postoje i članovi 4, 14, 43-45 koji govore o stabilnosti kursa dinara. Postavlja se pitanje stabilnosti u odnosu na šta. Tu dolaze do izražaja prirodni zakoni, jer je u svesti većine evropljana EURO mera stabilnosti. To je naravno objašnjivo veličinom ekonomije, odnosno vrednosti koju pokriva ta valuta. Zbog toga kurs dinara nije nikakva nauka niti ima potrebe za fingiranjem tržišnog određivanja kursa dinara u odnosu na euro. Narodna banka ima dovoljne devizne rezerve (tri puta veće od količine dinara u opticaju) da slobodno može da kaže da će /u narednih 10 godina/ otkupljivati euro za 119,50 dinara, a prodavati ga za 120,50. Učesnici na finansijskom tržištu ne moraju trgovati preko Narodne banke, to mogu da rade i između sebe po bilo kom kursu koji im se isplati. /Detaljnije/

Ivica Maričić: Korisnik sam kredita Findomestik banke u Novom Sadu i vrlo sam se iznenadio kada sam u suboru hteo da rešim problem sa kreditom, naletim na zatvorena vrata. Godinama sam član banke Inteza i nikada sa njima nisam imao takvih problema (moram da čekam ponedeljak).Shvatam da je po sredi mera štednje ali isto tako znam da su banke tu radi nas a ne mi radi njih.Takođe, kada treba naplatiti neku sitnu kamatu vrlo su revnosni . . . /Detaljnije/

Ma da: Verovatno najgora banka na svetu... Sada sam srecno razveden od nje. Osoblje katastrofa, usluge katastrofa, prevare i laz na visokom nivou, otimacina i kada spavas. Ja sam sa njima vodio rat, jer su prekrsili ugovor o koriscenju kreditne kartice, ukljucio u pricu Narodnu banku Srbije koja je na kraju bezuslovno stala u odbranu SGB (onaj famozni centar za zastitu korisnika finansijskih usluga - sve sami polupismeni trutovi koji su dobili drzavni posao) i pored svih dostavljenih neoborivih dokaza. Kazu u centru, SGB je u pravu, a vi ako zelite mozete nam podneti zahtev za posredovanje.... o kakvom posredovanju trutovi govore kada su vec bezuslovno stali u odbranu banke? Ja se pitam ko upravlja finansijama u Srbiji, NBS ili privatne banke? /Detaljnije/

Željko: godinama sam stedisa EFG banke i veoma sam zadovoljan /Detaljnije/

Banke:online/

Sve informacije o bankama i njihovoj ponudi, predstavljenje na ovom sajtu, su informativnog karaktera i neobavezujuće u bilo kom pogledu. Dobijene su iz medija, kao i javno dostupnih informativnih sredstava pojedinih banaka (web prezentacije, štampani i ostali propagandni materijal). S obzirom da, od momenta preuzimanja do momenta objavljivanja, može doći do zastarevanja, Vlasnik portala Banke ONLINE ne odgovara za tačnost objavljenih informacija.